Kurt Schwitters

Kurt SchwittersMet Reinier en Zweitze werk ik aan het korte stuk van Kurt Schwitters. 80 seconden duurt het in totaal. Uit karton uit de dozenbak bij de Plus heb ik twee grote mensfiguren gesneden die ze voor hun lichaam moeten houden. Ik fiets over de Van Brienenoordbrug naar het huis van Zweitze met de opgevouwen kostuums achterop. Ik moet ze met mijn linkerhand vasthouden terwijl ik de steile brug opfiets. Het gaat moeizaam en ik ben bang te laat te komen. Dat valt mee. Reinier is al aanwezig als ik binnenkom maar ik ben niet te laat. We doen de tekst in de originele Duitse versie. Drie grote jongens die samen een plan uitbroeden om het publiek versteld te doen staan. Twee grote Friese mannen die Duitsers spelen. Verstopt achter grote platte kartonnen mensbeelden. We leggen het resultaat vast op video en als we het afkijken moeten er zelf om lachten. In anderhalf uur zijn we klaar. Morgen de voorstelling.

Reacties

Populaire posts