Mind the Gap # 03

KorèVoor de derde keer zit ik met Denise aan de keukentafel gebogen over "Mind the Gap" van Stefan Hertmans. Ze vertelt met over de workshop met Roel Twijnstra. Hoe hij sprak over domeinen. Dat de plek waar je bent van alles doet met de tekst die je speelt. De ene plek is de andere niet. Ze stelt zich voor dat deze tekst zich bij de kapper afspeelt. Zo filosoferen we met elkaar aan de keukentafel. Ze vertelt me ook hoe ze onder regie van Erik-Ward Geerlings van de zesentwintig repetities er achttien aan de leestafel doorbracht. Ik vertel haar van mijn workshop bij Bert Luppes waarbij we een scène ook uit den treure lazen aan tafel. Net zo lang tot de tekst zich in je dringt. Je zelf de tekst wordt. Aan het einde van de repetitie hebben we het hele plaatje rond. Alles valt op zijn plaats. De ideeën van Gerda, de ideeën van Denise en mijn eigen ideeën krijgen allemaal hun plek in het totaalconcept van het stuk. Tevreden fiets ik naar huis. De terugweg gaat een stuk sneller dan de heenweg. In hoge versnelling fiets ik over de Vierambachtstraat en de West-Kruiskade. In no time ben ik op het Schouwburgplein waar in de Rotterdamse Schouwburg Platform van NTGent gespeeld wordt. Denise gaat er morgen naar toe. Ik vind het jammer dat ik dat zal moeten missen.

Mind the Gap wordt opgevoerd tijdens het Monologenfestival in 't Kapelletje op zaterdag 18 februari aanstaande.

Reacties

Populaire posts