Voetbalplaatjes

Wie had gedacht dat voetbalplaatjes weer zo populair zouden worden? Iets wat ik associeer met de grauwe vijftiger en zestiger jaren, voordat de kleurige hippietijd haar intrede deed. Maar als ik bij de kassa van de Plus sta word ik tweemaal aangesproken door mensen die vragen of ik voetbalplaatjes heb. Met als doel om als ik nee zeg me te vragen of ik ze dan aan hun wil afstaan. Mijn dochters zijn verzamelaars dus dat doe ik niet. Dan vergeet de caissière ook nog om ze mij te geven en moet ik terug met mijn kassabon, want zonder plaatjes kan ik natuurlijk niet thuis aankomen. Ondertussen zien de meeste voetballers er nog net zo uit als in die vijftiger jaren. Kortgeknipte koppen, de tijd van Gullit en De Wolf is voorbij, met mooie kuiven of crewcuts. Alleen zijn er nu meer negers bij dan vroeger. De voetballers kijken ook nog hetzelfde. Een beetje schaapachtig, niet zeker wetend hoe ze moeten kijken, of ze moeten lachen of niet. Een grimas tussen een lach en een serieuze blik in is het gevolg.

Reacties

Populaire posts