Lied van de Vrijheid definitief

Vanavond komt het er op aan. Nu moet de definitieve versie van het Lied van de Vrijheid van Thé Lau worden opgenomen. Vorige week hadden we geen opnameapparatuur, dit keer is de laatste repetitie voor de deadline van 6 maart. We doen ons uiterste best en ik ga met een cd met een stuk of twaalf versies naar huis. Nagenoeg gelijk allemaal, maar het gaat er om de beste versie uit te zoeken en die op te sturen. Het is uiteindelijk een kruising geworden tussen de twee versies die ik van tevoren had bedacht, de ruige Rammstein-versie in het Duits en de Neil Young-versie met mineurakkoorden. Terwijl ik dit schrijf worden ze door mijn computer in mijn mp3-speler geladen zodat ik ze straks rustig kan beluisteren en vergelijken. Ik ben benieuwd. Tussendoor hebben we stukjes geluisterd en ongetwijfeld zal in elke versie wel een kleine fout zitten. Ik gok op de één na laatste opname als de beste. Als ik mijn keuze heb gemaakt zal het nummer hier in dit weblog te horen en downloadbaar zijn.

Reacties

Populaire posts