Boskoopmonologen: Tweede reeks

Ik lig op mijn buik op de kade van de Gouwe in Boskoop en met een emmer schep ik water op. Wie had kunnen denken dat ik dit zou doen voor mijn project de Boskoopmonologen? De banieren zijn gearriveerd die moeten aangeven waar het publiek moet zijn voor de monologen. De banieren staan op een voet die gevuld wordt met tachtig liter water in vier gelijke compartimenten van twintig liter elk. Ik haal het water uit de Gouwe voor de monoloog van Caroline die Mies speelt, de vrouw van Jan Boskoop, hoofdfiguur van de Boskoopmonologen. De enige figuur die zelf niet aan het woord komt. Helaas is er deze middag opnieuw weinig publiek komen opdagen. In de krant heeft een artikel gestaan, maar dat heeft het nog niet gedaan, zorgen voor veel publiek. Alle publiek dat aanwezig is is geronseld door de deelnemers aan het project. Er zijn klachten over de publiciteit.
Caroline, en ook de anderen, speelt de monoloog mooi en ontroerend, over een vrouw die steeds verder van haar man verwijderd raakt. Ontroerend.

Met andere woorden: komt dat zien. Klik hier voor de plattegrond.
Meer info over De Boskoopmonologen hier

Reacties

Populaire posts