De Man Die Kwam Eten # 01

Met een man of elf zitten we rond drie aan elkaar geschoven vierkante tafeltjes en lezen het stuk. De Man Die Kwam Eten. Een ouderwetse Hollywood-komedie rond een radiopresentator die door een ongelukje, uitgegleden op de stoep voor het huis van de familie Stanley, bij het genoemde gezin vlak voor Kerstmis vastzit in een rolstoel. Het is de eerste repetitie, een leesrepetitie. Ik wil dat de groep het stuk zelf ervaart. De grappen hoort. Dat lukt, is mijn idee.
We hebben nog een probleem met de mannen, er zijn er, zoals zo vaak bij veel verenigingen, te weinig. Ik heb het stuk enigszins ingekort en een aantal kleine rollen geschrapt, maar het probleem is er nog steeds. Ik hoop dat het ons lukt het voor volgende week op te lossen, zodat ik echt kan beginnen.
Schoonhoven is wel ver, het is behoorlijk laat als ik eindelijk thuis ben.
Illustratie: The Man Who Came To Dinner gespeeld door het Chanticleer Theatre in 1954

Reacties

Populaire posts