Wildplassen

Na ons optreden op het Dunya festival, zo'n jaar of drie geleden, werd ik bekeurd voor wildplassen. Niet onterecht, vond ook ikzelf, want als iedereen het park bij de Euromast zou onderplassen zou het al gauw een zootje worden. Sindsdien heb ik nog heel wat wildgeplast en als je het bedrag van de boete die ik kreeg, ongeveer 45 euro geloof ik, deelt door het aantal plassen dat ik daarna in het wild heb gedaan, dan heb ik per plas niet zoveel betaalt. Maar na de bekeuring wel altijd op redelijk nette plekken, in het bos, in de goot en uit het zicht van de mensen.
Maar in de afgelopen week heb ik een tweetal wildplassers gezien die het op plekken deden waar ik het nooit zou doen. De eerste was rond middernacht op de hoek van de Coolsingel en het Weena, bij het Hofplein en recht voor het Hilton Hotel. Tegen een boompje weliswaar, maar verder open en bloot zonder zich ergens om te bekommeren.
Vanochtend reed ik rond half tien over het fietspad van de Maasboulevard en daar stond beneden aan de weg die langs het water loopt weer een wildplasser. En dan niet met zijn rug naar het verkeer en met zijn piemel richting water. Nee, hij stond met zijn apparaat zodat iedereen kon zien hoe hij daar stond te plassen. Zou het een nieuwe trend zijn?
Alhoewel ik me van lang geleden een keer herinner dat een oudere en enigszins verlopen uitziende vrouw in de Frits Ruysstraat tegen een winkelpui geleund stond, overduidelijk dronken, waarbij onderuit haar rok een grote straal urine op straat kletterde, zodat ik me afvroeg of ze niet alleen nodig moest maar daarbij ook nog eens geen onderbroek aanhad.

Reacties

Anoniem zei…
Ik vind boetes voor wildplassen een beetje overdreven. Je zult maar moeten en er is geen toilet in de buurt! Ik ga toch echt lekker wildplassen, het is me weleens overkomen. Natuurlijk netjes in een bosje.
Als je tegen muren en huizen een plasje doet, vind ik dat ze daar wel bekeuringen voor mogen geven.

Populaire posts