In de Talententuin

Na even zoeken vinden we de plaats waar de boot moet aanleggen. Twee jongens in groene t-shirts en Huib staan al te wachten bij het water. Dit is veengebied. Overal lange sloten water met daartussen veldjes met boomkweek. Dit is Boskoop. Hier kun je alles kopen om een bos aan te leggen. Bamboe, buxuxhaagjes. Na even wachten komt een plat bootje aan. We wachten op Willem tot hij me belt. Hij blijkt verkeerd gereden naar de plaats waar de bezoekers en niet de artiesten van De Talententuin moet opstappen. Kort daarna zien we de witte Volvo komen en kunnen we op de boot.
We varen in hel zonlicht tussen de plantages door op weg naar de Talententuin. We stappen uit bij een terras bij een boerderij, laden uit en krijgen een drankje aangeboden. Nu begint het wachten. We zijn er om drie uur en hoeven pas om vijf uur op te treden. Nadat we even op het terras hebben gezeten, loop ik de tuin in en verken ik het terrein. Aan het einde van het pad is een grasveld met opnieuw een bar. Hier zal het avondprogramma plaatsvinden. De twee jongens, theatermakers, hebben hun spullen opgesteld. Het is hier rustiger dan op het eerste terras waar de band staat te spelen die voor ons is. Ik loop nog een stukje om en kom op het kampeerterrein. De bezoekers kunnen ook een nacht blijven en hier kamperen. Er staat een prachtige geïmproviseerde douchecel, gemaakt van een hokje en een tuinslang. Ik ga op een paar boomstammetjes zitten en lees wat in de schaduw. In afwachting van ons optreden.

Reacties

Populaire posts