Koele nacht

Het is een koele nacht als ik langs de Lek terugfiets uit Ammerstol. Boven de rivier hangt een prachtige ronde maan, groot en lichtgeel. Tijdens de rit stijgt de bol langzaam hoger en wordt witter en koeler van kleur. De hitte van de dag is totaal verdwenen en het is heerlijk fietsweer.
Vanavond heb ik de theatergroep meegedeeld dat ik I. uit de groep heb verwijderd en iedereen is opgelucht en blij. Een moeilijke maar naar de reacties van de groep te oordelen, juiste beslissing. We hebben een tekstrepetitie gedaan in de tuin van één van de spelers. Het stuk duurt ongeveer zo lang als ik voorspeld had. Drie maal drie kwartier, een echt avondvullend stuk.
Het laatste stuk langs de IJssel, tussen de Algerabrug en De Esch fiets ik illegaal boven op de dijk, dat gaat een stuk sneller en is minder vermoeiend dan benedenlangs over het fietspad waar je voortdurend moet stijgen en dalen. Ik kijk wel voortdurend om of er geen politieauto aan komt. Vanaf het fietspad beneden kijken twee skaters naar me omhoog.
Illustratie: in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt zie ik onderweg veel koeien op het land, en ook dit paard in de wei.

Reacties

Populaire posts