Jij

Er was eens een lief klein liedje dat "Mama moet komen" heette en gezongen werd door Raymond van het Groenewoud. Een liedje van een kind voor zijn moeder. Geïnspireerd door dit nummer wilde ik ook een lief en eenvoudig nummer schrijven, niet voor mijn moeder, maar voor mijn vrouw. Een simpel akkoordenschema en een makkelijke tekst. Daarom schreef ik het nummer "Jij". Als we het in de repetitieruimte met de band speelden werd het al snel clichématige jazz, vooral door de drums en de Toots Tielemansachtige mondharmonica. Gisteravond zag ik mijn kans schoon. Slechts met z'n vieren in de studio, zonder drummer en mondharmonicaan namen we een simpele versie op. Zonder soli, alleen een gitaar, een staande bas, zang en een half nummer lang hammond-orgel. Zoals het mijns inziens hoort.

Luister hier naar Jij en oordeel zelf.

Illustratie: Marit Törnqvist

Reacties

Populaire posts