Vooruitgang


Niet alleen met Narisk maar ook in Schoonhoven bij Arto Post Laboro boek ik veel vooruitgang. Met mijn klucht "Hotel Belvédère" van Goerges Feydeau. Het lijkt er op alsof sinds er vier kleine meisjes in de groep zitten, de volwassenen ook gedisciplineerder werken. Een goede indruk op de kinderen willen maken. Vorige week heb ik uit negen meisjes vier geselecteerd om de dochters van mevrouw Mathieu te spelen. Ik heb een aantal oefeningen met hun gedaan en het was me snel duidelijk welke vier over het meeste talent beschikken. Met deze meisjes erbij kan het stuk volwaardig geoefend worden. We doen het tweede bedrijf helemaal en ook de mannelijke hoofdrolspeler heeft duidelijk zijn best gedaan om de tekst in zijn hoofd te stampen waardoor zijn spel uitstijgt boven wat hij tot nu toe heeft laten zien. Ik heb nog een aantal spelers die moeite hebben met het decor en met het feit dat ze het hele stuk lang achterop het podium moeten zitten als ze niet aan de beurt zijn, maar ook dat komt goed, dat weet ik zeker.
Illustratie: poster van de film "Hotel Paradiso" naar hetzelfde stuk van Feydeau met Alec Guinness en Gina Lollobrigida in de hoofdrollen

Reacties

Populaire posts