Gewonnen!

De telefoon gaat. Het is Denise. Ik had haar al gebeld om te vragen hoe de andere voorstellingen gegaan waren, maar ze nam niet op. Nu komt ze met de mededeling dat we hebben gewonnen. Gewonnen? Hoezo gewonnen? Welke wedstrijd? Onze Medea, Mind the Gap heeft gewonnen. Een aantal theaterstudenten heeft alle voorstellingen in Route 038 bekeken, vijf keer vijf voorstellingen van een kwartier en besloten dat onze voorstelling, de monoloog van Denise, de beste is. Ze belt me speciaal omdat we voordat we met de monoloog begonnen in december vorig jaar voor het Monologenfestival in februari, uitgebreid gesproken hebben over het winnen van prijzen voor theatervoorstellingen. De coördinator van het festival had toen gezegd dat als we een drummer bij de voorstelling zouden toevoegen, we dan gediskwalificeerd zouden worden. En Denise wil heel graag winnen, had hij tegen me gezegd. Ik sprak er met Denise over en dat bleek helemaal niet het geval. Ze was blij omdat er iemand die ze kende in de jury zat. Datzelfde goldt trouwens voor mij. Dat festival eindigde met een nominatie, dus één van de beste drie voorstellingen. Maar ik had Denise ook verteld dat ik, als er een prijs is, ik die graag wil winnen. Teleurgesteld ben als ik hem niet win. Bij het Eenakterfestival Rotterdam was ik een aantal keren de prijs misgelopen en vanwege de teleurstelling een keer niet naar de prijsuitreiking gegaan. Toen won ik prompt de techniekprijs en kon hem niet in ontvangst nemen. Dat verhaal had ik Denise verteld, vandaar dat ze me onmiddellijk belt. Ik vind wel dat ze hem zelf het meest verdient maar ben het met haar eens dat de voorstelling een product is van ons vieren, van de drummer, de vormgeefster, de regisseur en de actrice.

Reacties

Populaire posts