Verkiezingen

Op 8 maart 2006 schreef ik over de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam en hoe ik op twee verkeerde partijen stemde. Nu zijn er weer verkiezingen, ditmaal landelijk. Ik heb er al een aantal keren over geschreven. Ook over op wie ik ga stemmen. Zojuist is het eerste deel van het verkiezingsdebat op televisie geweest, voor mij zonder een duidelijke winnaar of winnares. Een verslag van het debat staat nu al op de site van de NOS. Slechts één vrouw deed mee aan het debat, aan het volgende doet opnieuw maar één vrouw mee. In het weblog van Martin Bril is te lezen waarom we morgen op een vrouw moeten stemmen. Dus eigenlijk is er maar keuze tussen twee lijsttreksters.

*

Ondertussen is ook de tweede helft van het debat voorbij, tussen de fractieleiders van de grotere partijen. Weer niet echt een duidelijke overwinnaar. Ik val niet van mijn geloof, vanmiddag heb ik drie stemwijzers geraadpleegd en in alle gevallen blijft mijn keuze voor GroenLinks overeind. De mooiste opmerking is van Jan Marijnissen tegen Mark Rutte: "Ben je bang als ik te lang aan het woord ben?"
Na het debat volgt Freek de Jonge die veel aandacht besteedt aan de kwestie Ayaan Hirsi Ali en Rita Verdonk. Iets waarover ik in de afgelopen verkiezingscampagnes overigens bitter weinig heb gehoord. Als Balkenende een beschuldigende vinger uitsteekt naar Bos en hem een draaikont noemt, waarom wijst hij dan ook niet zijn vinger naar Rita? Bang voor Rita?

Reacties

Populaire posts