Blankenberge # 01

We zitten met zijn negenen rond de tafel. Links van mij de Student, tegenover mij de Oudste Zoon, daarnaast, voor mij rechts van hem, voor hem links, de Oude Keukenhulp. Naast hem het Ambitieuze Zangeresje. Daarnaast de Vrouw met de Cynische Blik. Tegenover haar de Rijkswachter. Rechts van hem de Noord-Afrikaan. En links van mij aan het hoofd van de tafel, zit De Vermoeide Moeder. We lezen Blankenberge. Voor het eerst. Met zijn allen. Hardop. Er wordt veel gelachen. Iedere keer als ik het stuk opnieuw lees doorgrond ik meer van de tekst van Tom Lanoye. Iedereen is enthousiast over de tekst. Iedereen is enthousiast over de rol die ik hem of haar heb toebedeeld. Een goed begin. Dat was vorige week, vanavond de tweede repetitie.
Foto: eten in Blankenberge

Reacties

Populaire posts