Muziek

In plaats van te luisteren naar de Top 2000 op de radio stel ik mijn eigen Top 2000 samen in iTunes. Een fijn karweitje voor de donkere dagen rond Kerst is het inladen van alle cd's op de externe harde schijf die ik onlangs heb aangeschaft. De eerste crashte onverwacht waardoor een hoop bestanden voor eeuwig verloren waren, door een kortsluiting bij het aansluiten van een lamp, de nieuwe wordt nu door mij volgezet met muziek. Op dit moment drie aaneengesloten etmalen muziek zonder dat een enkel nummer herhaald hoeft te worden, meer dan duizend nummers. De shuffle aan en er komt at random een selectie uit de cd-collectie. Voortdurend wisselend en anders. Veel Engelstalige muziek maar daarnaast veel Frans- en Nederlandstalig en ook wereldmuziek in onverstaanbare talen. Eigenlijk veel interessanter dan ieder jaar bijna dezelfde platen uit de Top 2000, en ook nog eens zonder geklets tussendoor. Want dat is waar ik me tegenwoordig steeds meer aan gaan ergeren: het geklets van de presentatoren tussen de muziek door. Waar is de goede oude tijd van de Arbeidsvitaminen zonder presentator?

Reacties

Populaire posts