JPod

Op 15 oktober schreef ik een kort stukje over JPod, het boek dat ik op mijn verjaardag van mijn oudere broer kreeg. Nu, ongeveer drie maanden later, heb ik het boek eindelijk uit. Tussendoor heb ik nog enkele andere boeken gelezen, het boek een tijdje weggelegd om iets anders te lezen. Maar het viel niet echt mee om het uit te krijgen. Het boek is zo leeg! Het is grappig, je bent benieuwd hoe het verhaal verder gaat, maar eenmaal aan het einde gekomen staat er: Replay Y/N. Mijn antwoord is nee.
Ik schrijf niet vaak in mijn blog over boeken die me niet bevallen. Dat komt omdat ik geen professionele lezer ben. Ik hoef boeken die ik niet wil lezen niet te lezen. Maar dit boek hoefde voor mij niet.

Het gaat over zes mensen, vier mannen en twee vrouwen, die samen in jPod zitten, een groep werknemers die samen een computerspel ontwerpen. In eerste instantie een skateboardgame, dan moet er een schildpad een rol in het spel gaan spelen en tenslotte wordt het spel een fantasygame. Tussendoor zijn er verwikkelingen rondom het hoofd van jPod, Ethan. Rondom zijn moeder, zijn vader, zijn broer, de Chinees Kam en zijn vriendin Kaitlin. De gebeurtenissen zijn bizar, er worden moorden gepleegd, maar uiteindelijk leidt alles tot niets. Het spel wordt niet afgemaakt, de schrijver, Douglas Coupland, draaft op als deus ex machina, en dan is het boek plotseling afgelopen. Replay: N!

Reacties

Populaire posts