Schuilkelder # 09

Het is alweer enige tijd geleden dat ik heb geschreven over de ontwikkelingen in het stuk van Narisk, Aardvarkens (werktitel). Ondertussen hebben we de tweede helft van de door mij uitgekozen scènes gespeeld. De basis van het stuk is er. Er zijn een stuk of zestien goede scènes in een volgorde die nog niet helemaal is wat-ie zijn moet. Er zijn vier nieuwsberichten die het stuk onderbreken. Er is een soort van plot. Dit alles moet nu uitgewerkt worden en er is nog steeds geen definitieve locatie.
Gisteravond waren ze plotseling de vloer van de ruimte waar we normaliter repeteren in de was aan het zetten, zodat we moesten uitwijken naar een soort van grote huiskamer. Daar kwamen we moeilijk op gang maar uiteindelijk hebben we tot bijna half elf gerepeteerd aan de tweede helft van het stuk. Ik ben tevreden over de scènes die er zijn, alles moet alleen nog uitgewerkt worden, scherper gemaakt. Van de week ga ik daar thuis achter mijn computer aanwerken. Er moeten wat scènes voorbereid worden, dat wil zeggen dat voordat iets gebeurd er signalen zijn dat er iets gaat gebeuren. Ik wil dit nu in de plot en op papier uitwerken. De dialogen wil ik nog niet vastleggen.

Reacties

Populaire posts