Schuilkelder # 11

Ik heb een afspraak gemaakt met R. om te komen kijken. Om half negen zodat we eerst nog kunnen praten over locaties en ons voorbereiden. Er zijn twee vrij goed mogelijke locaties. Bij de Digital Playground en in de oude Laserzone onder de kubuswoningen. Gevreesd wordt dat de Digital Playground geld gaat kosten, veel geld.
Dan starten we de repetitie. We gaan verder waar we de vorige keer zijn gebleven. Ik waarschuw de portier dat als ze iemand ziet ze haar moet wijzen waar ze zijn moet. In de ruimte met de sjoelbakken waar wij repeteren. Om negen uur is er nog niemand gearriveerd. Ik loop naar de portier. Zij heeft niemand gezien. Dus kijk ik op mijn telefoon. Een voicemail en een gemist gesprek. R. Ik bel haar terug. Ze stond voor de Albert Heijn in plaats van voor de Bas van der Heijden. Kon het niet vinden. Ik had haar de Benthuizerstraat genoemd en Humanitas, waar wij repeteren, blijkt op de Bergweg te zijn. Misverstand op misverstand. Ik maak een nieuwe afspraak voor de volgende week en leg het nog een keer extra goed uit.
We doen de scènes 4 t/m 10 en verdiepen daarmee de karakters. Ik ben iedere keer weer verbaasd door de nieuwe toevoegingen van mijn spelers. Het enige waar ik bang voor ben is dat het een soort collage van leuke scènes wordt. De climax moet goed zijn en het geheel body geven. Er moet een dramatische ontwikkeling zijn die je pakt, raakt, meesleurt en ontroert.

Reacties

Populaire posts