Miss March

Nadat ik al twee keer nat ben geregend tijdens het rijden van Oost naar West en van West naar Oost, kom ik bij de schoenmaker aan en moet ik ernstig naar het toilet. Eerst zoek ik mijn paar schoenen uit in het rek en dan vraag ik hem of ik van zijn toilet gebruik mag maken. Dat mag, hij drukt op het lichtknopje naast de deur en ik ga naar binnen. Nog op tijd. Ik kijk naar links en zie Miss March op de Penthouse-kalender die me verleidelijk aankijkt. Haar geslachtsdeel wordt verhult door een rimpel in het handdoekje waarop ze heeft plaatsgenomen en in haar navel zit een glinsterend sieraad. Voor de rest laat het beeld weinig te raden over. Maar het is nog geen maart. Het is pas 27 februari. Kon de schoenmaker die twee dagen niet langer wachten en heeft hij daarom het kalenderblad voortijdig gewisseld? Ik aarzel of ik de kalender van de muur zal nemen om te kijken hoe de vorige dame er uitzag. Ik hou me in. Ik doe mijn behoefte, was mijn handen in het halletje bij een ouderwets granieten aanrecht en loop terug de winkel in. Ik reken af en loop naar buiten. Het regent nog steeds. Ik ga opnieuw door de regen, van Oost naar Noord.

Foto: niet Miss March uit het toilet van de schoenmaker, maar Miss May, klinkt net zo Chinees als ze eruitziet.

Reacties

Populaire posts