Uitverkoren

Tot mijn grote verbazing word ik vanavond gebeld door dezelfde Belgische meneer die mij dinsdagmiddag belde. Hij heeft goed nieuws voor mij. Ik ben uitverkoren om als professor en figurant mee te spelen in de Kuifje-musical. Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn. Op de achtergrond zit mijn oudste dochter hard te lachen als ik het nieuws tot me neem. Mijn jongste dochter roept onmiddellijk dat ze het cool vindt. Mijn vrouw reageert niet bepaald enthousiast. Hoeveel tijd me dat niet gaat kosten, of de kinderen niet te vaak alleen thuis zullen zijn. Ze ziet het somber in en meer obstakels dan voordelen. Zelf weet ik nog niet hoe ik alles in moet plannen, tegelijk heb ik nog geen enkel idee van de hoeveelheid tijd die het me gaat kosten. Haar gebrek aan enthousiasme irriteert me. Toch vraagt ze me om na te spelen wat ik gezegd en gedaan heb tijdens de auditie die geen auditie was. De periode waarin de musical gespeeld wordt heb ik het in ieder geval niet druk. Allebei mijn voorstellingen zijn dan gespeeld en ook op mijn werk breekt eind mei een rustige periode aan.
(Wordt nu zeer zeker vervolgd)

Reacties

Populaire posts