Wenkbrauwen

De wenkbrauwen van de Vrouw met de Strenge Ogen zijn werkelijk opmerkelijk. Voor de kijker van links naar rechts een O met een accent grave (ò) en een accent aigue (ó). Daarnaast is ook de vorm opvallend. Een liggende nul die aan de bovenkant heel donkere wimpers heeft. Deze beide kenmerken maken dat haar ogen er heel streng uitzien. Verder is ze behalve door haar benen niet echt opvallend. Ze heeft een nogal mannelijke neus die net zo goed van een bokser zou kunnen zijn en een jongsachtig figuur.
Ik zie haar op het afscheid van een collega op de universiteit, op een afdeling waar ik maar weinig mensen ken, en aarzel om haar aan te spreken. Wat moet ik zeggen? Dat ik haar regelmatig zie fietsen tussen de wijk waar wij blijkbaar allebei wonen en in de supermarkt? Ik drink mijn kopje koffie en eet van de heerlijke chocoladetaart, neem afscheid van de scheidende collega en ga weer terug aan het werk.

Reacties

Populaire posts