Vakantie # 01

Schoonhoven

We hebben fikse tegenwind op onze eerste dag en fikse tegenslag als we voor Jongste Dochter een geheel nieuwe fiets moeten kopen. Maar zonder morren tel ik 399 euro neer voor een nieuwe Raleigh omdat haar oude Gazelle niet meer te repareren is. Dat speelt zich af in Krimpen aan den IJssel waar we zijn gestopt bij de Gazelle-dealer om te laten bekijken of de versnelling die het niet meer doet nog te repareren is. Dat blijkt niet het geval.

Dan kunnen we echt op stap. We fietsen van Krimpen aan den IJssel naar Krimpen aan de Lek. Bij de veerponthalte deelt Oudste Dochter zwartwitjes uit en strooit ongeveer de helft over het plaveisel. Ik raap er een op, zeg "el-hamdullah" (Here zege deze spijs in het Arabisch) en stop hem in mijn mond tot afschuw van mijn vrouw.

De wind is hard, het licht is hard, maar het landschap is zacht en schitterend mooi. We fietsen tijdens deze eerste etappe een voor mij overbekende route, langs de Lek naar Schoonhoven. We picknicken tussen Lekkerkerk en Bergambacht tegen de helling van de dijk. Tussen allerlei gele bloemen, boterbloemen, paardebloemen en een soort die ik niet ken, waarvan de gele blaadjes op kussentjes lijken.

Reacties

Populaire posts