Bloed

Ik lig te spartelen in mijn bed als professor Stokroos als ik plotseling een hevige pijn voel in mijn voet. Er wordt een spijker in gestoken lijkt het wel. Op mijn cue blijf ik liggen in mijn lethargische slaap maar ik voel een stekende pijn in de bal van mijn rechtervoet. Maar ik durf niet te bewegen, niet te gaan kijken wat er met mijn voet aan de hand is. Mijn verpleegster kan niet gaan kijken, niet uit haar rol vallen.

Voor de voorstelling heb ik zitten bakkeleien met de man die professor Horn speelt en die in zijn nachthemd veel weg heeft van de gekke geleerde uit Kuifje en de Geheimzinnige Ster (illustratie). Ik vond dat we van bed moesten ruilen nadat ik een keer gespeeld had met de andere figurant die dezelfde rol speelt. Volgens mij ligt professor Stokroos in bed drie en niet in bed twee. Dat betekende helaas wel dat ik mijn 'eigen' zuster Dorine moest inruilen voor zuster Ellen (Beiden spreken het woord "dood" op dezelfde geweldige manier uit, op zijn Vlaams met een langerekte "oh" in plaats van een "oo"). Word ik nu gestraft voor deze wissel? Als ik opsta zie ik dat mijn voet bloedt. Achter het bordje dat aan het voeteneinde van ons bed is bevestigd steekt een schroef een centimeter uit. De schroef heeft een scherpe punt die de wond heeft veroorzaakt. Ik vertel het de technici die onze bedden vastzetten aan de brug. Ze reageren geschrokken en beloven mij het zo spoedig mogelijk in orde te brengen. In de kleedkamer krijg ik een pleister van een andere professor (prof. Bergamot) en dan gaat het wel weer.

Reacties

Populaire posts