Hable con ella

Het is jammer dat de mooiste films tijdens de nachtelijkste uren worden uitgezonden. Sinds onze videorecorder niet meer werkt kunnen we niet meer terugvallen op vastleggen en op een gunstiger tijdstip terugkijken. Als gevolg hiervan viel ik ergens aan het begin van Hable con ella half in slaap en miste een stukje en ik had de eerste vijf/tien minuten al gemist. Bij het zwartwitgedeelte waarin een van de twee hoofdpersonen een film naverteld wordt werd ik eindelijk weer klaar wakker. Over mijn slaap heen. En zag het laatste gedeelte van een prachtige film over twee mannen die elkaar leren kennen omdat van allebei een geliefde in coma is geraakt. De ene een danseres, de andere een stierenvechtster (ik wist niet dat ze bestonden, stierenvechtsters). Ze hebben elkaar ontmoet bij een voorstelling van Pina Bausch (dat gedeelte heb ik gemist) en vinden elkaar terug bij hun wederzijde geliefden. De ene is verpleger en is verliefd op de danseres, de ander is journalist en verliefd op de stierenvechtster die hij ontmoet als hij haar moet interviewen voor de krant El Pais. De verpleger raadt hem aan met haar te praten (hable con ella), dat doet hij zelf ook en hijzelf verzint er voor het gemak de antwoorden bij.

Ook erg mooi in de film is het optreden van Caetano Veloso, de Braziliaanse wereldster die tijdens een intiem optreden met een prachtige hoge stem het nummer Paloma zingt.

Reacties

Populaire posts