Hond

Ik leg de meiden uit waarom ik hen ben komen halen, maar als wij met zijn drieën terug lopen ziet het er plotseling allemaal een stuk ongevaarlijker en vrediger uit en voel ik me enigszins belachelijk. Slechts een enkele voorbijganger loopt nog langs de kade. Mijn oudste dochter vraagt wat ik zou doen als we werden aangevallen en ik blijf het antwoord schuldig. Blaffen als de trouwe hond die ik ben? Ik breng hen tot aan het bospad bij de camping. De Jongen Met De Blauwe Gitaar die op hetzelfde moment op dit punt aankomt biedt me aan de fiets omhoog te tillen, het steile en duistere bospad omhoog. Hij is een van de vriendelijke jongeren die onze camping bevolken. Ik bedank hem vriendelijk en rijdt het stukje om. De meiden komen veilig thuis.

Illustratie: de hond van de buren

Reacties

Populaire posts