Rommelig

We hebben een rommelige repetitie van Duizend Bommen en Granaten. We beginnen met de opbouw van het decor. Dick heeft een constructie gebouwd die moet worden opgehangen. Dan vraag ik me af waar onze hoofdrolspeelster blijft en loop ik naar de foyer waar mijn mobiel in mijn jasje zit. Er is een voicemail. Ze heeft een aanrijding gehad en staat 'ergens' in Rotterdam. Ik bel terug en krijg ook een voicemail. Nu stop ik mijn mobiel in mijn broekzak en wacht tot ze mij opnieuw terugbelt. Dat doet ze. Ze staat bij Diergaarde Blijdorp. Ze is opgetrokken toen het stoplicht op groen sprong en heeft niet gezien dat er een auto voor haar stil stond. Een auto met een trekhaak. Zelf is ze gelukkig ongedeerd. Maar ze staat te wachten op iemand van de garage die haar auto kan wegslepen en dan kan ze pas komen tenminste als ze door een van ons wordt opgehaald. Misschien kan ze beter naar huis gaan maar zelf wil ze liefst komen. Dus dat spreken we af en wij drinken eerst een kop koffie. Net als we op het punt staan om zonder haar te beginnen belt ze. Dat betekent dat we nog niet kunnen beginnen. Dick en Aad oefenen hun teksten en dan kunnen we eindelijk aan de slag. Zonder Pim, want die is ook nog eens met vakantie. We doen een beetje een slappe doorloop, maar we hebben in ieder geval een decorstuk en de kostuums zijn ook op een haar na klaar. Dus ik hou vertrouwen, maar het is vanavond een beetje een rommeltje.

Reacties

Populaire posts