Eerste voorstelling

De eerste voorstelling van Verlangen zit er op. Een spannend proces vindt nu zijn conclusie. In drie weken is de voorstelling in elkaar geramd en bijna was-ie er niet gekomen. Toen ik met slechts twee speelsters aan tafel zat dacht ik dat ze zouden zeggen dat ze het op wilden geven en als ze dat hadden gedaan dan had ik ze geen ongelijk gegeven. Gelukkig deden ze dat niet en kwam ook de derde speelster na een ziekte weer terug.

Hier en daar kan de voorstelling nog aan snelheid winnen, maar met de tijd die we beschikbaar hadden sta ik en ik niet alleen versteld van het resultaat. De drie meiden spelen dat de stukken er van af vliegen en waar ik vooral trots op ben is dat ze echt 'samen' spelen en niet los van elkaar. Het is hun eigen voorstelling die ze zelf hebben geschreven en waar ze voor de volle honderd procent achter staan. Nu nog vier voorstellingen voor de leerlingen van het Zadkine, dat wordt nog een echte vuurproef. Vanavond waren er familie, vrienden en kennissen, de medeleerlingen zullen genadelozer zijn. Ik ben benieuwd.

Reacties

Populaire posts