Surprise

Vrijdagochtend ging ik voortvarend aan de slag. Tijd voor mijn Sinterklaas-surprise. Weken uitgesteld, zondag wordt het feest bij ons thuis gevierd. Maar alles gaat op rolletjes en aan het einde van de ochtend ben ik een heel eind. Omdat er nog van alles moet drogen en er nog van allerhande andere werken verricht moeten worden, verberg ik de surprise en wend me tot andere bezigheden. Ik schrijf wat gedichten, ga zaterdagochtend als altijd naar de markt, geef op zatermiddag een workshop drama voor de Erasmus Dance Society, kook het eten en ga zaterdagavond verder. Dan valt in een keer de hele surprise in vijf delen uiteen en kan ik opnieuw beginnen. The best surprise is no surprise, zongen The Nits lang geleden. Deze verrassing komt me zeer ongelegen. Opnieuw beginnen. Maar ik doe mijn best en nu, een paar uur voordat het zover is, zoals ik al zei vieren we vandaag Sinterklaas, is de surprise klaar.

Reacties

Populaire posts