Guillemots

Maar voordat ik naar de Schouwburg fiets neem ik eerst nog een kijkje in de Lantaren. Ik vind zelfs een plaatsje op een stoel waar ik even kan uitrusten en een biertje drinken. Ik ontmoet mijn werkstudent JW die weggerend is bij Devotchka. Hij is vooral boos over het slechte en slordige spel van de bassiste/tubaspeelster. In de grote zaal van de Lantaren speelt Low. Daar houd ik 't slechts een paar minuten vol. Zelfmoordmuziek. De zaal is helemaal donker, een sfeer die goed bij de muziek past maar niet bij mijn stemming. Ik fiets naar de Schouwburg. Voor Rotown staat nu een grote rij voor de Holy Fuck. Daar kom ik niet in, denk ik. Daarom door naar de Schouwburg waar in de grote zaal Guillemots speelt, een favoriet van het knappe donkerharige Amsterdamse meisje dat ik vanmiddag heb ontmoet. Doen me een beetje denken aan Radiohead. Een geëxalteerde zanger en hypnotiserende muziek. Ook hier een bassiste. Deze is gekleed in een kort zwart jurkje met daaronder stevige sportschoenen. Een paardenstaart op haar hoofd. Ik blijf korte tijd staan kijken totdat de zanger besluit een nummer in zijn eentje te doen, met de gitaar. Ik sluip weg. Deze zaal is ligt en niet echt gevuld, het tegenovergestelde van de zaal bij Low.

Reacties

Populaire posts