Restaurant Fred coming soon

Sommige plekken zijn behekst lijkt het wel. De plek waar deze tekst: Restaurant Fred coming soon staat aangeplakt is zo'n plek. Restaurants komen en gaan in het pand op de hoek van de Honingerdijk en de Maaslaan, de hoek waar Kralingen ophoudt en overgaat in De Esch.

The Healthy Vegetarian hield het nog het langst uit. Een wonderlijk Chinees restaurant waar jarenlang nooit iemand achter de ramen zat en dat desondanks steeds maar bleef bestaan. Een restaurant zonder klanten. Waarschijnlijk enkel een dekmantel om drugsgeld wit te wassen, verdiend door de Chinese mafia. Toen kwam er heel even Tijl Uylenspiegel, een studenteneetcafé. Daarna zat er wat langer een redelijk succesvol restaurant met een ouderwetse Hollandse keuken. Als ik het me goed herinner heette dat Artisjok, maar ik kan me vergissen. Toen kwam een restaurant met een Amerikaanse keuken die twee letters als naam voerde, WG GJ, GB, ik weet het nu al niet meer, terwijl het toch niet lang geleden is.

Nu gaat Fred het proberen. Ik wens hem veel succes, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. De bouwvakkers die de verbouwingen uitvoeren verdienen nog het meest aan dit pand. De plek is niet echt aantrekkelijk. Net te ver van het centrum van Kralingen, ver van het centrum van de stad. Aan de overkant In den Rustwat, een chique restaurant dat het lijkt het al wel honderd jaar schijnt uit te houden en geen enkele last heeft van de afstand van de stad. Studenten blijven blijkbaar ook niet hangen als ze van de universiteit komen, die vlakbij is, anders had Tijl Uylenspiegel het wel gemaakt. Nee, Fred krijgt het moeilijk, dat is zeker.

Reacties

Anoniem zei…
Dat hollandse restaurant was toch Zure Zult? Ja ik weet het zeker...
Ik heb er eens gegeten. Heerlijk was het, maar erg duur. Zuurkoolbitterbal met truffelmayonaise. Echt lekkerrrrrrrr....

Groetjes Judith
Beste Judith,

Bedankt, het heette inderdaad Zure Zult. Maar het heeft ook nog eens De Heerlijkheid van Honingen geheten. Dat las ik op Iens.

Fedde

Populaire posts