Thinguma*jigsaw

Na de voorstelling van PIPS:lab fiets ik wederom naar de Lantaren. Het is de tweede dag van Motel Mozaïque. Daar is in de grote zaal Efterklang bezig maar na enige seconden heb ik al gezien dat dit niks voor mij is. Ik kom voor Thinguma*jigsaw, een Iers/Noors duo. The leading splatterfolkband noemen ze zichzelf. Ik ben aan een Noors toneelstuk bezig dus geïnteresseerd in alles wat Noors is. Het Noorse meisje ziet er nogal IJslands uit met scheve ogen, donker haar en ze heeft een onderjurk met kant die onderuit haar rode jurkje komt. Ze speelt zingende zaag, melodica en dwarsfluit. De mannelijke helft van dit duo speelt mandoline en zingt. Met een vrouwenstem zegt hij zelf. Het is inderdaad een soort folk en na een paar nummers denk ik het wel gezien te hebben en wil ik vertrekken. Na het volgende nummer, denk ik. Maar dan doen ze een nummer van Alice Cooper en word ik echt meegezogen door de muziek van dit wonderlijke duo. Ik blijf langer hangen dan ik verwachtte en geniet van de vreemde en eerie muziek. Maar ik kan niet al te lang blijven want ik wil graag naar The Black Lips die in Rotown spelen.

Reacties

Populaire posts