Normaal/Abnormaal

Alweer twee jaar geleden schreef ik over voetbal en het gegeven dat ik volgens mijn dochters geen normale man ben. Gisteravond heb ik tegen mijn gewoonte in weer eens een complete voetbalwedstrijd gekeken en me geschaard onder de normale mannen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog van heb genoten ook. Het was een spannende wedstrijd waarin veel gebeurde. Vijf doelpunten en de goeden wonnen ook nog eens. Maar ook de tegenpartij was niet mis. Het viel me op dat dat team voor een groot deel uit prachtige lange zwarte negers bestaat en dat er in het Nederlandse team momenteel geen enkele neger meer te vinden is. Seedorf doet niet mee en wel opgesteld zijn Bronckhorst, afkomstig van de Molukken, en Boularous, van Marokkaanse afkomst. Daarnaast viel mij aan de Franse kant Franck Ribéry op, met een indrukwekkende kras op de rechterhelft van zijn gezicht. Daarbij een geweldige krachtpatser die tijdens de hele wedstrijd van begin tot eind grote indruk maakte.
De allergrootste verrassing tijdens de wedstrijd waren de goals in de 71e en 72e minuut. De tegengoal van de Blauwen van Henry en onmiddellijk er achteraan de goal van Robben voor Oranje.
Vraag is nu of dit een normaal of abnormaal verslag is van een voetbalwedstrijd.

Foto: Franck Ribéry

Reacties

Populaire posts