Vrijdag de dertiende

Vandaag is het de ongeluksdag, vrijdag de dertiende. Ik ben niet bijgelovig dus net als bij volle maan, een zwarte kat op mijn pad, scherven brengen geluk en onder een ladder doorlopen heb ik nergens last van. Ik heb een beetje een lome dag met voorbereidingen voor nieuwe toneelstukken, de eenakter tijdens het eenakterfestival die ik opnieuw met KRT ga doen, een idee voor de Avond voor het Korte Stuk waar ik aan mee wil doen en het stuk Tot het einde waar ik aan moet gaan werken. Aan het einde van de middag ga ik naar de opening van het SKVR-weekend in Lantaren/Venster, luister naar de woorden van de cultuurwethouder, het optreden van de band, spreek met veel oude bekenden, eet een hapje, drink een kopje koffie en fiets weer naar huis. Ik ben niet dronken en val niet van mijn fiets, loop niet in zeven sloten tegelijk en kom veilig thuis, op tijd voor de wedstrijd Nederland-Frankrijk. Die kan nog ongelukkig aflopen natuurlijk, maar dat komt dan niet doordat het vrijdag de dertiende is.

En dat klopt. Voor Frankrijk is het een ongeluksdag, voor Nederland niet. 4-1!

Reacties

Populaire posts