Mondo Leone

Op het ongelooflijk leuke en gezellige Hitlandfestival waar ik zoals eerder gemeld mijn Museumnachtmonoloog nog een aantal keren moet spelen zie ik Mondo Leone. Deze doe-het-zelf-muzikant kende ik alleen van het nummertje op Strips-in-Stereo, een project waarbij Nederlandse striptekenaars hun lievelingslied uit het Nederlandstalig repertoire verstripten. De nummers werden bijgeleverd op een cd. Joost Swarte koos Naakt en Kaal van Mondo Leone, artiestennaam van Leon Giesen. Ditzelfde nummer is het openingsnummer van de show. Grappige liedjes, grappige en ontroerende filmpjes waarbij Leon soms zichzelf begeleidt en soms begeleid wordt door van te voren opgenomen muzikanten. Persoonlijk en integer zingt hij over zichzelf en over zijn gedachten. Ik was geraakt.

Reacties

Populaire posts