Neuer Tanz: 12 / Im linken rückspiegel...


Is het een popconcert, een dansvoorstelling of een theaterstuk? Of alledrie of geen van allen? Ik ben gefascineerd door dit onbegrijpelijke stuk maar ik blijf met een aantal vragen zitten. Ik houd van onbegrijpelijk theater maar ik vind de verbinding tussen popmuziek en oorlog in deze show over een radiozender in oorlogstijd en oorlogsgebied nogal willekeurig. Sommige beelden zijn erg krachtig en de spelers zijn totaal in controle over wat ze doen en wat ze uitstralen. Een strakke voorstelling tijdens welke een gordijn van skeletten langzaam van de rechterzijkant naar voren komt en voor de spelers langs weer aan de linkerzijkant achter het decor verdwijnt. De muziek is hard en elektronisch, de spelers ogen hard en emotieloos. "Geef ons geen vrede maar liever geld" zingen ze. Toch is er tegen het einde een mooi moment van verstilling waarin de spelers elkaar twee aan twee lijken te strelen of te aaien. Dan gaat de popmachine weer aan en komen we terug in de harde wereld van entertainment en oorlog. Ik weet het niet met dit stuk.

Reacties

Populaire posts