Succes

Onze voorstelling tijdens de Avond van het Korte Stuk is een groot succes. Diverse mensen komen naar me toe om me te vertellen dat deze voorstelling een van de beste van de avond is. En het niveau is oveer het algemeen hoog maar de voorstellingen die ik het beste vind zijn al eerder gemaakt en vaker gespeeld en niet speciaal voor deze avond gemaakt. Dat vind ik een extra compliment. Mijn spelers doen het heel goed, zelf maak ik een paar kleine foutjes maar ik heb veel minder kunnen oefenen op het licht.

Zelf geniet ik het meest van Profiterolles, vier dames en een heer die de eindpresentatie van een SKVR-cursus tonen, van de Hamlet voor één acteur van Peter Thissen, van Jan Oomen die zich bijna met een groot mes de vingers afsnijdt, en van de familie Van Mourik-Hilverda met een stuk over een boer, een boerin, een zoon, een knecht en d'Artagnan.
Bij andere stukken waar ik me aan erger vraag ik me af waarom iedereen zo graag zo nodig de tien minuten vol wil maken. Zoals bij het gedicht van Jan Hanlo dat wordt opgevoerd en bij het fragment uit Onder Het Melkwoud. Het eerste, het gedicht, wordt te vaak herhaald om het spannend te houden, het fragment uit het stuk van Dylan Thomas wordt van papier gespeeld. Waarom niet drie minuten uit het hoofd geleerd door drie acteurs? Dit is geen reclame voor het stuk maar antireclame.

Foto: heb ik nog niet, volgt hopelijk binnenkort

Reacties

Populaire posts