Sure Thing

Morgenavond is er weer een Avond van het Korte Stuk in 't Kapelletje. Ik heb een vertaling/bewerking gemaakt van het stuk Sure Thing van David Ives. Uit een boek dat al jaren in mijn kast staat met allemaal korte stukjes van deze Amerikaanse schrijver en All in the timing heet. Volgens mij afkomstig van De Slegte. Ik werk met twee spelers, Marjolein en Pim, en werk vooral met mise en scène. Het stuk zelf bestaat uit korte stukjes dialoog. Een verhaal ontspint zich, het gesprek loopt dood, er wordt een kort stukje teruggenomen en hetzelfde verhaal gaat verder met een andere wending. Naar aanleiding van een workshop Viewpoints en naar aanleiding van de voorstelling While we were holding it together werk ik vooral met plaats en houding in de ruimte. Het toneel is verder kaal. Er is alleen wisseling van licht. Misschien is er morgenavond nog gelegenheid ook iets te doen met de kleur en de toon van het licht, dat weet ik niet, maar in dat geval voeg ik dat morgen nog toe. Ik ben benieuwd. Spannend.

Illustratie: poster van een voorstelling met de zes oorspronkelijk eenakters uit het boek van David Ives. De bel rechtsboven symboliseert het stuk Sure Thing. Mijn eigen latere versie van het boek bevat meer stukken dan deze zes.

Reacties

Populaire posts