Muziek

Sinterklaas is vertrokken en buiten is het koud. Ik fiets over de donkere Oostzeedijk westwaarts, andere fietsers inhalend, manoeuvrerend over de tramrails. Een boze automobilist toetert naar me omdat hij er voorbij wil maar even later staan we voor hetzelfde stoplicht te wachten. Mijn nieuwe handschoenen zijn lekker warm. Onderweg luister ik naar Heer Bommel en de Geweldige Wiswassen. Niet naar één van de drie cd's die ik van Sinterklaas gekregen heb want die heb ik thuis alledrie al driemaal afgespeeld. Elliot Smith (zijn postume cd From a basement on the hill, tip van een vriendin van mijn oudste dochter), Oasis (Definitely Maybe, allereerste cd van ruziënde broertjes) en (na ruilen bij de cd-winkel omdat ik tweemaal dezelfde Oasis had gekregen) Sweetheart of the Rodeo van The Byrds met mijn vroegtijdig overleden countryheld (en drugsmaatje van Keith Richard) Gram Parsons.

Reacties

Populaire posts