Coaching

Ik kom aan op de school waar ik een aantal leerlingen moet coachen. Vierdeklassers van het Marnixgymnasium die het toneelstuk van de eersteklassers regisseren voor De Grote Avond op 12 en 13 februari in Theater Zuidplein. Niemand weet waar ik naar toe moet. Van te voren is me verteld dat de receptie verlaten zou zijn maar daar is iemand die niet weet waar ik naar toe moet. Ik wacht in de lerarenkamer en lees wat in een krant. Dan komt een kortgeknipte blonde dame op me toe die zoekend rondkijkt. Ze denkt dat ik de man ben die zij zoekt en dat is het geval. Ze neemt me mee naar boven. Eerst moet de sleutel van het lokaal worden gehaald. Ik wacht voor een deur. Dan gaan we verder de school in. Nog verder omhoog naar het lokaal waar de leerlingen zich bevinden. De rest van de school loopt uit, het is vrijdagmiddag kwart over drie en iedereen gaat naar huis op weg naar het weekend.

In het lokaal is het gigantisch druk. Er staan een hele eerste klas en de begeleidende vierde klas leerlingen. Het is een klein lokaal en iemand stelt aan de Kortgeknipte Lerares voor om naar het gymlokaal te gaan. Dat klinkt als een goed voorstel, hier is het overduidelijk veel te klein. Opnieuw gaan we alle trappen af naar beneden.

Reacties

Populaire posts