Heerlijk Eerlijk Heertje

Eén van de intrigerendste programma's op televisie van dit moment vind ik Heerlijk Eerlijk Heertje. Een programma over televisiemaken en over eerlijkheid. Hoe je nooit eerlijk kunt zijn op televisie. Dat er altijd verborgen agenda's zijn.

Het programma draait rondom een talkshow die woensdagavond wordt gemaakt en sinds kort zaterdagnacht om één uur wordt uitgezonden. Een programma dat niemand ziet. Denk ik. Ikzelf heb het in ieder geval nog nooit gezien. Wat ik wel gezien heb zijn alle afleveringen van het programma dat vrijdagavond na de Mega Mike en Mega Thomas show wordt uitgezonden. Daarin laat Raoul Heertje zien hoe zijn programma wordt gemaakt. Met reality-achtige gedeelten waarin hijzelf over zijn twijfels praat. Recht in de camera. Met stukjes uit de talkshow. Met straatinterviews. Met blikken achter de schermen. Een fascinerend geheel van ongestructureerde beelden. Soms lijkt het programma volkomen doelloos maar toch ben je als zoeker geneigd te zoeken naar een verhaal achter de beelden. Dat is er niet. Een thema is er meestal wel. Zo was dat in de laatste uitzending de kijkcijfers van het programma en de vraag waarom kijkers halverwege wegzappen.

Ik zap niet weg. Ik blijf naar Heertje kijken. Eerlijk waar.

Reacties

Populaire posts