Verbazingwekkend

De Werkstudente die voor ons de database bijhoudt verbaast me telkens weer. Op het werk zit ze, met een bril op, nauwkeurig en serieus te werken. Een nette Hindoestaanse jonge vrouw. De eerste keer dat ik haar zag lopen, op een zaterdag door de wijk waarin zij en ik allebei wonen, herkende ik haar niet. Pas toen ze me groette zag ik wie ze was. Een jonge moderne en knappe Hindoestaanse vrouw, in een sportief jack, zonder bril, vergezeld door een jongeman waarvan ik aannam dat het haar vriend is.

Gisteravond was ik op het Erasmus Cultuur Dance Event in het Wereld Muziek en Dans Centrum van de skvr. De presentratrice kondigde de eerste danseres aan die met de rug naar het publiek achter haar klaar stond. Ze noemde de naam van onze Werkstudente, die draaide zich om en ik zag een nieuwe reïncarnatie van haar, nu als bollywooddanseres, gekleed in een rok met een witte sjerp over haar schouder. Met sierlijke en bekoorlijke bewegingen danste ze tweemaal achter elkaar. Nu was ze eerder traditioneel dan modern. Verbazingwekkend!

Reacties

Populaire posts