Sloot

Onderweg naar Dokter Kees, mijn dramaturg (waarover later meer) fiets ik langs de woonboten op de Rotte die aan mijn linkerhand liggen. Aan mijn rechterhand ligt het slootje of grachtje rondom de begraafplaats Crooswijk. Ik zie een man bij het water staan met een filmcamera of in ieder geval iets wat daar op lijkt. Hij heeft het apparaat naar beneden gericht. Hij is iets aan het filmen. Een eend, een gans of een zwaan is mijn eerste gedachte. Maar dan zie ik ineens een mannenhoofd boven het water uitsteken. Van tijd tot tijd lijkt het hoofd zelfs te verdwijnen alsof hij kopje onder gaat. Omdat ik al minstens twinitg minuten te laat ben voor mijn afspraak met Dokter Kees fiets ik snel door maar het liefst was ik afgestapt om de mannen te vragen wat ze daar aan het doen zijn. De temperatuur gisteren was minstens een graad of dertig en een baantje zwemmen in een door eendenkroos bedekte sloot lijkt me niet het meest gezonde wat je op zo'n dag kunt doen. Vreemd.

Reacties

Populaire posts