Young Jean Lee's Theater Company: The Shipment

Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze theatervoorstelling zag. De enige in De Internationale Keuze van de Schouwburg dit jaar. Ik werd ziek. Er waren weinig momenten dat ik kon. Dus helaas kwam het er niet van dit jaar. Vanavond ga ik naar het RO Theater (Honger) en dan is morgen de Internationale Keuze alweer afgelopen.

Een merkwaardige keuze vond ik het, deze voorstelling. Erg goed gespeeld, maar erg traditioneel in vorm en een mengelmoes van aan elkaar geplakte stukjes. Het begon met een stukje hiphopdans, toen een stuk standup-comedy, daarna een episch en vervreemdend stukje theater over de geschiedenis van een rapper en tenslotte een realistisch gespeeld absurdistisch stukje dat me deed denken aan De Kale Zangeres van Ionesco. Zoals gezegd waren de zwarte acteurs erg goed (ik noem het omdat dat het voornaamste issue in de voorstelling was, het zwart zijn) maar voor de rest vond ik er niet veel aan.

Reacties

Populaire posts