Mac & Maggie

Lang geleden was Mac & Maggie een populaire modewinkel voor jonge mensen, o.a. samen met Fiorucci. Het nadeel van Fiorucci was dat de kledingstukken al uit elkaar vielen voordat je de winkel verlaten had, maar ze zagen er wel leuk vlot en vrolijk uit. Die van Mac & Maggie waren van betere kwaliteit en o.a. ontworpen door Cora Kemperman die nu een eigen kledingzaak heeft. Via Mac & Maggie was ik in het bezit van een mooi zwart/blauw geruit colbertje ontworpen door Soap Studio van Frits Klarenbeek, en van een groen vestje met rits en zwartwitte boordjes. Laatstgenoemd kledingstuk hing nog steeds bij mij in de kast. Zo'n kledingstuk dat je niet meer draagt omdat het te versleten en uit de mode is, maar dat je om sentimentele redenen toch ook weer niet weggooit.

Vanochtend zegt mijn vrouw tegen me: "Kijk eens wat je dochter draagt," en jawel, het is mijn oude groene vestje. Terwijl ik zelf een strak blauw vest van Quick draag, draagt zij het oude wijd vallende Mac & Maggie-vest. Alles keert terug, elke mode komt als een boemerang bij de eigenaar terug.

Reacties

Populaire posts