Repeteren

Had ik afgelopen maandag een heel fijne repetitie in Zevenkamp bij Dr Knock, vanavond heb ik twee zieken en zal ik waarschijnlijk niet erg veel opschieten bij De Mooie Onbekende. Een vervelende tegenslag. Zonder hoofdrolspeelster is er niet echt veel te doen. Ik denk dat we een weekendrepetitie moeten inlassen zodat we de achterstand kunnen inhalen.

Maandag deden we bijna het hele tweede bedrijf van Dr Knock en dat begint nu zo langzamerhand vorm te krijgen. Ook hebben we de lange monoloog van Dr Knock zelf gedaan en langzamerhand wordt nu ook aan de spelers duidelijk hoe het stuk werkt en hoe leuk het eigenlijk is. Er is een groot contrast tussen mijn zelf samengestelde groep spelers van De Mooie Onbekende en de verenigingsgroep Tatio in Zevenkamp. De laatste groep is duidelijk niet gewend te repeteren op de manier waarop ik dat doe. De spelers van De Mooie Onbekende zijn allemaal ervaren spelers die al onder diverse en veel verschillende regisseurs hebben gespeeld. Beide groepen hebben iets aantrekkelijks. De ervaren groep heeft als voordeel dat ze slechts aan een enkel woord genoeg hebben om te begrijpen wat ik wil, bij de Dr Knock groep heb ik het gevoel dat ik ze echt iets nieuws leer.

Reacties

Populaire posts