Twee zieke dames

Ondanks dat er twee zieken zijn repeteren we stevig door. We doen het hele eerste bedrijf en een klein gedeelte van het laatste, een klein stukje waarin de Hoofdrolspeelster niet zo belangrijk is en makkelijk even vervangen kan worden door een stand-in. De spelers kennen nu grotendeels hun tekst waardoor het stuk een eind opgetild wordt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt maar wil wel graag een weekend-repetitie plannen om de verloren tijd (zelf ben ik ook al een keer ziek geweest) in te halen.

Voordat ik naar de repetitie fiets heb ik weinig zin. Ik voel me moe en het feit dat er twee zieken zijn maakt mijn enthousiasme om te gaan repeteren zeker niet groter. Maar mijn Jongste Dochter zegt dat ik tegen mijn spelers moet zeggen dat ik nu extra veel tijd heb om me aan hun rollen te wijden en dat is een goede tip. Van afzeggen kon natuurlijk sowieso geen sprake zijn, maar we schieten deze avond toch goed op. Er wordt voortdurend van rol gewisseld om de ontbrekende speelsters te vervangen maar al met al groeien met name de gebroeders Maul en hun vrouw Rosel gedurende de avond steeds meer in hun rol.

Reacties

Populaire posts