Dagboek van een gek

Over de besneeuwde straten fiets ik de dagen vlak voor de Kerst naar Reinier van Mourik om hem te helpen met zijn monoloog Dagboek van een gek. In de week ervoor heb ik Helmert Woudenberg gezien en is me (zoals ik al schreef) opgevallen hoe weinig hij doet en hoe effectief is wat hij wél doet. We werken twee ochtenden achter elkaar op maandag en dinsdag en in die korte tijd groeit de monoloog snel. Van te voren vroeg ik me af of er ook maar iets van te snappen was voor een argeloze toeschouwer maar met de intonaties en beelden lijkt het me nu volkomen helder. Ondertussen heeft Reinier het al een paar keer gespeeld. Zelf ga ik dit weekend voor het eerst met publiek kijken en ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe dat zal zijn.

Foto: Henk van Ulsen als de gek in Dagboek van een gek

Reacties

Populaire posts