Leeg


Dit blog is de laatste tijd een beetje leeg. Niet dat ik niets beleef, maar weinig geschreven. Geen tijd voor genomen, wel tijd voor gehad. Veel gefietst. Naar Gouda, naar Schoonhoven, naar Leiden. Een mooie kievit gezien, rechtopstaand in een weiland, en ook een grutto op een paal die zijn/haar eigen naam riep.

Bloed gegeven op Koninginnedag en daar nog een leuke ontmoeting en een interessant gesprek gehad met een onbekende vrouw over Arnon Grunberg en zijn boeken. Alweer enige tijd op een nieuw kantoor in een kamer met andere collega's in een ander gebouw op de Erasmus Universiteit, het E-gebouw. Maar nergens over geschreven. Weinig nieuwe voorstellingen gezien, over de laatste tegenvallende voorstelling nog wel geschreven. Ook niet veel gerepeteerd met theatergroepen en met de band. Gegeten met de band Het Gebroken Oor in Mevrouw Meijer, wat een groot succes was, een aanrader, en voor het eerst sinds lange tijd dronken naar huis gefietst. Te veel sambuca met brandende koffiebonen gedronken en geëindigd in Café De Bel. Wat een leuk café is dat toch. Ook een aanrader. Kreeg zelfs nog spontaan een rondje van de gepiercete en geblondeerde bardame. Ook had ik graag nog wat tekeningen uit mijn tekeningenarchief willen plaatsen, het zijn er zoveel, daarmee kan ik nog een hele tijd vooruit. Ik ga vooraleerst proberen mijn leven te beteren.

O ja, dat vergeet ik haast, gisteravond nog twee prachtige Russische gezusters zien optreden. Beiden zongen opera, het was bij een bijeenkomst van Opera bij mij thuis, onderdeel van de Operadagen Rotterdam, en de ene begeleidde de ander op piano, de ander begeleidde de één op accordeon. Vooral dat laatste was een belevenis. Twee blote schouders boven de accordeon, de benen wijd gespreid, verhuld onder een lange rok, bewoog de accordeoniste met veel temperament heen en weer, tuitte haar lippen, grijnsde, rolde met haar zwarte ogen en was één al leven terwijl haar blonde (geblondeerde?) zus met veel rust en veel gevoel romantische liederen zong. Ik had deze dames graag bij mij thuis willen ontvangen, maar wij krijgen op zondag 30 mei twee andere dames die vast ook een hele belevenis zullen zijn.

Reacties

Populaire posts