Colportatie aan de telefoon

Het is weer tijd voor het jaarlijkse telefoontje van Facts on Acts, een gids met de namen en adressen van artiesten. Ieder jaar word ik gebeld door Bianca, een dame met een wel heel zachte g, ongetwijfeld afkomstig uit Limburg, maar ditmaal is het Marcel die me belt. Eerst worden de geregistreerde gegevens doorgenomen. Die kloppen nog steeds. De vraag daarna is ieder jaar dezelfde. Of ik een betaalde vermelding wil voor onze band Het Gebroken Oor. Ieder jaar is mijn antwoord hetzelfde. Nee, we zijn een eenvoudig hobbybandje en hebben geen behoefte aan meer optredens. Maar ik mis Bianca, ik wil Bianca terug.

Vandaag word ik ook nog gebeld door een dame van de Telefoongids/Gouden Gids. Ook zij wil weten of mijn gegevens nog kloppen. Die kloppen van voor tot achteren. Daarna dezelfde vraag, hetzelfde antwoord. Ditmaal gaat het over Stichting Het 'Vermoeden'. Of ik dan wel wil dat Nederland wint vanavond is de slotvraag. Maakt me niet uit, is mijn recalcitrante antwoord, niet helemaal waar, want dat wil ik natuurlijk wel. Of ik dan ook niet ga kijken, vraagt de dame nog. Nee, is mijn antwoord, ditmaal naar waarheid. Dan bent u één van de weinigen, zegt ze. Dat weet ik. Ik neem afscheid van haar en hang op.

Reacties

Rose zei…
Je hebt je nieuwe Bianca gevonden.

Populaire posts