Scootmobiel

"Kijk eens", zegt de man in de scootmobiel. Ik heb net mijn behoefte gedaan in het urinoir achter de Grote of Sint Laurenskerk. De man spreekt me onverwacht aan. Hij heeft redelijk lang wit haar dat achterovergekamd over zijn hoofd ligt. Hij wijst naar de kerkmuur, een meter of tien verderop.
"Ik zei nog dat-ie daar niet moest gaan pissen, dat als-ie betrapt werd dat-ie dan een behoorlijke prent zou krijgen." vervolgt hij, "Hij zegt: waar bemoei jij je mee? Ik pis waar ik wil" en inderdaad is op de plek waar de man in de scootmobiel naar wijst te zien dat de kerkmuur daar nog nat is. Op nog geen tien meter van het openbaar urinoir heeft een man staan pissen en het risico genomen een bekeuring te krijgen.
Ik schud mijn hoofd. Ombegrijpelijk. Absurd, geef ik toe aan de man in de scootmobiel. Dit is dus vrijheid. Plassen waar je wil, ook als dat geen enkele zin heeft en geen enkel doel dient.

Reacties

Populaire posts